Kontakt

Kurser,rådgivning,kommentarer mm. skriv til ait-info@ruc.dk

Styr på iPad i undervisningen

Det første år med iPads i undervisningen var for mange mildt skuffende. Det typiske udviklingsprojekt købte et klassesæt iPads,gav lærere og studerende et lille gavekort til software,og forventede så,at den nye teknologi ville være revolutionerende. …Og endnu engang viste det sig,at teknologien i sig selv ikke gør en forskel.

Der er stadig lang vej igen,før tablet-computeren er indarbejdet optimalt i undervisningen. Men der er begyndt at dukke software-kategoriseringer op,som kan give en idé om,hvad tablets kan bruges til i en undervisningssituation. se fx.

Joe Moretti:The iPad as….., http://edtechteacher.org/index.php/teaching-technology/mobile-technology-apps/ipad-as,der opstiller kategorierne:Reader,Creator,Student Response System,Classroom Manager,Study Tool,Organizer,Differentiator,fordeler dem på 19 læringsmål –og giver eksempler på gode apps til hver af dem.

ELearning Laura’s weblog-indlæg om undervisningsegnede apps,foreløbig:

Audio (http://www.elearninglaura.net/2012/02/21/apps-that-really-work-in-the-classroom-1-audio/),

Writing (http://www.elearninglaura.net/2012/02/22/apps-that-really-work-in-the-classroom-2-writing/ ),

Digital output (http://www.elearninglaura.net/2012/02/23/apps-that-really-work-in-the-classroom-3-digital-output/) og

Accelerators (http://www.elearninglaura.net/2012/02/24/apps-that-really-work-in-the-classroom-4-accelerators/).

 

Comments are closed.